Stichting Marky

Wist je dat er nog steeds 250 miljoen kinderen geen of slecht onderwijs krijgen. En dat terwijl educatie het enige goede middel is om de cirkel van armoede te doorbreken. Wij van Marky willen graag goed doen en betekenis hebben. Ons motto is Colour a kid to school. Door middel van allerlei activiteiten op scholen en evenementen helpen wij zoveel mogelijk kinderen naar school. Het leuke is dat kinderen en volwassenen er hier in Nederland ook nog wat van opsteken. Je kunt ons ook steunen door te doneren, dan zorgen wij dat het geld direct ingezet wordt voor educatie voor kansarme kinderen.

Stichting CasaSito

Voor Guatemala was 2020 heeft een extreem moeilijk jaar. Door COVID- 19 crisis hadden veel gezinnen geen inkomsten meer en begin november zijn er 2 tropische stormen over het land geraasd. Door de modderstromen verloren vele duizenden families hun huis en al hun bezittingen.

Stichting CasaSito zorgt ervoor dat jaarlijks meer dan 100 jongeren doorleren na de lagere school. Want alleen beter onderwijs kan de cirkel van armoede in de gemeenschappen van Guatemala doorbreken.

Half januari 2021 is het nieuwe schooljaar gestart. Stichting Marky hielp 2 kinderen voor dit jaar naar de universiteit.

Voor dit jaar gaat Marky zich hard maken om minimaal 5 jongeren een volgend jaar naar de uni te helpen.

Help je mee om de studiebeurzen voor de jongeren van Casasito te financieren?

Lees meer over Stichting Casasito

Stichting Brillo de Sol

Deze stichting is opgericht om kinderen met een beperking onderwijs te geven. Inmiddels gaan er hier 85 kinderen naar school waarvan 70% met een beperking, heel bijzonder!

Stichting Niňos de Guatemala

Deze prachtige organisatie helpt inmiddels 500 kinderen in een straatarme regio van Guatemala naar school.

St. Cyprians Primary School

St. Cyprians Primary School is te bereiken per e-mail via: stcyprianszimbabwe@gmail.com. Een eigen website is in voorbereiding.

Zimbabwe is een van de armste landen ter wereld met de hoogste inflatie.
St. Cyprians Primary is een government basisschool gelegen in de periferie,
+/- 70 kilometer van de hoofdstad Harare in de provincie Mashonaland East. Het heeft 8 klassen met een totaal van 400 - 450 leerlingen.

De school heeft dringend behoefte aan leermiddelen, alsmede aan eigen sanitaire voorzieningen + het aanpassen van de klassen naar meer aanvaardbare standaarden. Permanente electriciteit ( nu gemiddeld 18 uur uitval per etmaal ) zou de situatie aanzienlijk verbeteren en de school minder afhankelijk maken.

Doel is te komen tot een eigen Solar system. Helpt u mee?

Anbi status

Stichting Marky heeft de Anbi status gekregen! Bekijk hier het profiel van Stichting Marky.

Stichting Marky IBAN nr. NL90TRIO0379733242
Vermeld bij uw donatie het project dat u graag wilt steunen.